L’article, escrit per Laugesen, H.; Devine, J.; Koskinen, T.;(2012) titulat : Creative Classrooms and 21st Century
Teachers, s’estructura en tres paràgrafs clars.
S’inicia, posant de
manifest l’actual prioritat de la política europea, envers la necessitat d’integrar
els mitjans digitals, en l’educació. Els autors, destaquen com les iniciatives que
es proposen per promoure aquesta participació en la societat del coneixement,
no estan en relació, amb les veritables necessitats a les s’han de respondre. D’aquesta
manera, emfatitzen en que la demanda real, no recau únicament en els nous
mitjans i eines, sinó que principalment, la necessitat recau en un gran canvi
pedagògic dins el sistema escolar, fonamentat en un aprenentatge més
personalitzat. Així, els autors ens conviden a analitzar el paper dels professors
en l’aprenentatge del segle XXI. A la vegada, que ens condueixen a una clara
conclusió, davant la problemàtica plasmada.
En el segon
apartat, comenten com el problema plantejat, afecta als entorns professionals
dels professors. Convertint-se, en una de les principals inquietuds i reptes, en
les recerques de l’educació.
Per concloure,
plasmen l’entramat, que en resulta d’aquesta realitat. Professors, reticents a
adaptar-se a aquestes noves demandes, tot i comprendre, la nova realitat
virtual en la que creixen els alumnes. Juntament, amb la instauració de noves
eines tecnològiques, tot i deixar de banda, la necessitat d’analitzar la influència que tot plegat representa, tant per l’ensenyament, com per l’aprenentatge.
Les argumentacions tractades
en l’article, persegueixen el clar objectiu de posar en evidencia les
mancances i incoherències, de les respostes que s’ofereixen, davant l’evident
necessitat d’adaptar el sistema educatiu a les demandes de l’educació del
futur. Acord, amb tots els raonaments destacats, considero imprescindible,
realitzar un anàlisi exhaustiu, del conjunt d’influències que representen
aquests canvis, per l’educació. Per tal, de considerar les necessitats que
representa, tant pel paper que hi juguen els professionals, com pels alumnes.
Cal prèviament, a instaurar noves eines, preparar i formar, per a què esdevingui un ús constructiu, enriquidor i òptim, d’aquests elements que configuren una nova realitat. Tal
i com mostra la figura 1, les noves societats digitals, comporten que a la
naturalitat complexa dels individus i dels professionals, s’hi sumin nous
aspectes, importants a considerar, per tal de comprendre, la globalitat que
representa cada persona. Sens dubte, si existeixen carències, per entendre la
totalitat de codis que conjuguen a les persones, resulta impossible, oferir i
proporcionar, allò que necessiten en els processos d’aprenentatge. De la
mateixa manera, que si els processos d’aprenentatge obeïen la necessitat d’adaptar-se
a la complexitat dels individus, mai assoliran els objectius que es proposen.
Figura 1: The networked teacher ( El maestro en red)
FONTS CONSULTADES:
- Laugesen, H.; Devine, J.; Koskinen, T.;(2012): Creative Classrooms and 21st Century Teachers. eLearning Papers. 30. pp. 2. September 2012.
- http://www.google.com/imgres?start=210&hl=es&gc=es&tbm=isch&tbnid=htrOE1cMznfQsM:&imgrefurl=http://pwoessner.com/2008/12/15/21st-century-literacy-network-literacy/&docid=kzexds_nHtnyfM&imgurl=http://pwoessner.com/wp-content/uploads/2008/12/networked-teacher.jpg&w=500&h=500&ei=fdmrUO-VFYKThgeJooHABQ&zoom=1&iact=rc&dur=458&sig=103001264931649325253&page=8&tbnh=152&tbnw=152&ndsp=27&ved=1t:429,r:21,s:200,i:67&tx=100&ty=72&biw=1280&bih=824 [consultat novembre de 2012 ]
- Laugesen, H.; Devine, J.; Koskinen, T.;(2012): Creative Classrooms and 21st Century Teachers. eLearning Papers. 30. pp. 2. September 2012.
Disponible a: http://www.elearningpapers.eu/ [consultat novembre de 2012. ]
Disponible a: http://www.elearningpapers.eu/ [consultat novembre de 2012. ]
Disponible, també a: http://elearningpapers.eu/en/elearning_papers [consultat novembre de 2012.
-
·
|
|||
No hay comentarios:
Publicar un comentario