martes, 20 de noviembre de 2012

Comentari de l'article: Aules creatives i professors del segle XXI


L’article, escrit per Laugesen, H.; Devine, J.; Koskinen, T.;(2012) titulat : Creative Classrooms and 21st Century Teachers, s’estructura en tres paràgrafs clars.

S’inicia, posant de manifest l’actual prioritat de la política europea, envers la necessitat d’integrar els mitjans digitals, en l’educació. Els autors, destaquen com les iniciatives que es proposen per promoure aquesta participació en la societat del coneixement, no estan en relació, amb les veritables necessitats a les s’han de respondre. D’aquesta manera, emfatitzen en que la demanda real, no recau únicament en els nous mitjans i eines, sinó que principalment, la necessitat recau en un gran canvi pedagògic dins el sistema escolar, fonamentat en un aprenentatge més personalitzat. Així, els autors ens conviden a analitzar el paper dels professors en l’aprenentatge del segle XXI. A la vegada, que ens condueixen a una clara conclusió, davant la problemàtica plasmada.

En el segon apartat, comenten com el problema plantejat, afecta als entorns professionals dels professors. Convertint-se, en una de les principals inquietuds i reptes, en les recerques de l’educació.

Per concloure, plasmen l’entramat, que en resulta d’aquesta realitat. Professors, reticents a adaptar-se a aquestes noves demandes, tot i comprendre, la nova realitat virtual en la que creixen els alumnes. Juntament, amb la instauració de noves eines tecnològiques, tot i deixar de banda, la necessitat d’analitzar la influència que tot plegat representa, tant per l’ensenyament, com per l’aprenentatge.   

Les argumentacions tractades en l’article, persegueixen el clar objectiu de posar en evidencia les mancances i incoherències, de les respostes que s’ofereixen, davant l’evident necessitat d’adaptar el sistema educatiu a les demandes de l’educació del futur. Acord, amb tots els raonaments destacats, considero imprescindible, realitzar un anàlisi exhaustiu, del conjunt d’influències que representen aquests canvis, per l’educació. Per tal, de considerar les necessitats que representa, tant pel paper que hi juguen els professionals, com pels alumnes. Cal prèviament, a instaurar noves eines, preparar i formar, per a què esdevingui un ús constructiu, enriquidor i òptim, d’aquests  elements que configuren una nova realitat. Tal i com mostra la figura 1, les noves societats digitals, comporten que a la naturalitat complexa dels individus i dels professionals, s’hi sumin nous aspectes, importants a considerar, per tal de comprendre, la globalitat que representa cada persona. Sens dubte, si existeixen carències, per entendre la totalitat de codis que conjuguen a les persones, resulta impossible, oferir i proporcionar, allò que necessiten en els processos d’aprenentatge. De la mateixa manera, que si els processos d’aprenentatge obeïen la necessitat d’adaptar-se a la complexitat dels individus, mai assoliran els objectius que es proposen.  

                                         Figura 1: The networked teacher ( El maestro en red)

FONTS CONSULTADES:

       - Laugesen, H.; Devine, J.; Koskinen, T.;(2012): Creative Classrooms and 21st                                Century Teachers. eLearning Papers. 30. pp. 2. September 2012.

Disponible a: http://www.elearningpapers.eu/  [consultat novembre de 2012. ]

 Disponible, també a: http://elearningpapers.eu/en/elearning_papers [consultat    novembre de 2012. 

http://www.google.com/imgres?start=210&hl=es&gc=es&tbm=isch&tbnid=htrOE1cMznfQsM:&imgrefurl=http://pwoessner.com/2008/12/15/21st-century-literacy-network-literacy/&docid=kzexds_nHtnyfM&imgurl=http://pwoessner.com/wp-content/uploads/2008/12/networked-teacher.jpg&w=500&h=500&ei=fdmrUO-VFYKThgeJooHABQ&zoom=1&iact=rc&dur=458&sig=103001264931649325253&page=8&tbnh=152&tbnw=152&ndsp=27&ved=1t:429,r:21,s:200,i:67&tx=100&ty=72&biw=1280&bih=824  [consultat novembre de 2012 ]




  

·     







 




No hay comentarios:

Publicar un comentario